چگونه راه موفقیت خود را بیاموزیم


“داروین گفت که اگر کسی یا هر چیزی باید در این دنیا زنده بماند ، باید سازگاری را یاد بگیرد.” “جیمز سایمون”.

پیشرفت انسان به توانایی ما در یادگیری و سازگاری بستگی دارد. همه دستاوردهای مهم تاریخ شامل فرآیندی از کشف است که بیشتر آن مبتنی بر آزمون و خطاست. نمودار زیر چهار انقلابی را توصیف می کند که دوران مدرن را آغاز کردند. *

چهار انقلاب در تاریخ

دوران کشاورزی حدود 10 هزار سال ، صنعتی – 200 ، اطلاعات – 50 و مفهومی – فقط 20 سال به طول انجامید. می توان پیشرفت اخیر را در یک کلمه خلاصه کرد: تسریع. چالش ما مقابله با اختلالات و تغییرات روزافزون است. همانطور که ویرجینیا رومتی ، مدیر عامل سابق IBM گفت: “در آینده ، مهمترین کیفیتی که هر کارمند می تواند داشته باشد ، توانایی یادگیری است.”

یادگیری در بحران

در طی یک بحران ، توانایی ما در یادگیری سریع به عامل اصلی موفقیت و اغلب بقای ما تبدیل می شود. با این حال ، تکنیک های آموزشی خاصی که به کار می بریم باید متناسب با شرایطی که با آن روبرو هستیم باشد. به عبارت دیگر ، ما باید یاد بگیریم استراتژیک. بحران ها به دو نمونه اولیه اصلی تقسیم می شوند – بحران های اپیزودیک و بحران های نوظهور. همانطور که در زیر توضیح داده شده است ، هر کدام به روش منحصر به فرد خود برای آموزش نیاز دارند.

بحرانهای اپیزودیک

این اتفاقات ناگهانی ، فاجعه بار و کوتاه مدت است ، اما عواقب ویرانی را به جای می گذارد. به عنوان مثال می توان به بلایای طبیعی مانند طوفان و زلزله یا حوادثی مانند حملات تروریستی 11 سپتامبر اشاره کرد.

شکل اصلی آموزش مورد نیاز در این شرایط ، بررسی بعد از اقدام (AAR) است. این یک روش ساده اما قدرتمند است که به س questionsالات زیر پاسخ می دهد: چه اتفاقی قرار بود بیفتد؟ در واقع چه اتفاقی افتاده است؟ چرا این اتفاق افتاد؟ چگونه می توانیم از تکرار این اتفاق جلوگیری کنیم؟

ارتش ایالات متحده این تکنیک را کامل کرده و پس از هرگونه درگیری یا شبیه سازی دقیقاً از آن استفاده می کند. من در تعدادی از شبیه سازی ها در کالج نظامی ارتش ایالات متحده شرکت کرده ام و توانایی تزلزل ناپذیر تسهیل کنندگان برای رسیدن به “حقیقت زمین” که اغلب تصدیق آن دردناک است ، من را تحت تأثیر قرار داده است. این فرایند نیاز به صداقت فکری و اخلاقی ، پیگیری بی رحمانه دلایل اصلی ، ذهنیت “عدم گناه” و اجرای برنامه های مشخص برای حل هرگونه مشکل دارد. این آموزش سپس در سراسر سیستم نظامی پخش می شود و بدین ترتیب یک روند مشترک بهبود در طول زمان حاصل می شود.

چند سال پیش ، هنگام بازدید از توکیو ، نیمه شب در اتاق هتلم با یک تخت لرزان از خواب بیدار شدم. تلفظ شد ، اما تهدیدآمیز نبود ، و به تعبیری کاملاً خوشایند بود. بعضی از تخت ها دارای لرزش هستند و من فکر می کردم که آیا این تخت به اشتباه فعال شده است؟ بعد از چند دقیقه ، لرز متوقف شد و بدون خجالت ، دوباره خوابیدم.

صبح روز بعد خبر دراماتیک را شنیدم. توکیو شب قبل دچار زلزله بزرگی شد. اما هتل من ، جدا از برخی ظروف شکسته ، ضرری نداشت. بنابراین بیشتر ساختمانهای توکیو نیز چنین بودند. ژاپن به طور سیستماتیک از تاریخ طولانی زلزله آموخته و روشهای خلاقانه ای برای ساختن ساختمانهای بلند “مقاوم در برابر زلزله” ابداع کرده است که هزاران انسان را نجات داده است.

اینکه هر زمان سقوط هواپیما رخ می دهد ، هواپیما ایمن تر می شود ، اما قابل توجه است. این صنعت در تلاش برای شناسایی ریشه اصلی شکست ها بی وقفه است. پس از تکمیل تشخیص ، آموزش به سرعت در صنعت به اشتراک گذاشته می شود. آمار ایمنی شرکت های هواپیمایی گواه موفقیت این روش است. در سال 1959 ، در هر میلیون نفر 40 مورد تلفات در ایالات متحده رخ داده است. امروز علی رغم افزایش چشمگیر ترافیک هوایی ، 0.1 در میلیون وجود دارد.

به دنبال فاجعه هولناک 11 سپتامبر ، AAR توسط کمیسیون ملی بی طرف انجام شد. تحقیقات واقعیت سختی را نشان داد – عدم سنتز سیگنالهای هشدار دهنده اولیه که در قسمتهای مختلف سیستم اطلاعاتی گسترده ایالات متحده شناسایی شد. با بهره مندی از تصویر جامع ، می توان به طور بالقوه از این فاجعه جلوگیری کرد. نتیجه این کشف ایجاد مدیر اطلاعات ملی است که وظیفه وی هماهنگی اطلاعات جمع آوری شده در سازمانهای اطلاعاتی متعدد و در نتیجه ایمن نگه داشتن کشور است.

هر سازمانی می تواند روش AAR را یاد بگیرد تا از موفقیت ها و شکست های خود یاد بگیرد. از این گذشته ، علم آموخته می شود. وظیفه همیشه این است که اطمینان حاصل کنیم هزینه آموزش بیشتر از هزینه اشتباهات است.

برای پایین آوردن این مسئله به زمین ، می توانیم از فلسفه کشاورز الهام بگیریم که گاو او در خندق قرار گیرد. ابتدا گاو را از خندق بیرون بکشید. سپس دریابید که چرا گاو در خندق افتاده است. و در آخر ، اطمینان حاصل کنید که گاو دیگر هرگز به درون خندق نیفتد.

بحران های نوظهور

این بحران ها شامل یک جریان بی وقفه از افزایش آسیب است ، جایی که علت و معلول هر دو نامشخص هستند و نقطه پایانی مشخص وجود ندارد. همه گیری کنونی یک نمونه عالی است. بحرانهای نوظهور از نظر روشهای اساسی با بحرانهای اپیزودیک متفاوت هستند و به یک نوع آموزش کاملا متفاوت نیاز دارند.

چالش در این موارد انتخاب سریع در یک محیط سریع و دارای اطلاعات ناقص است. اگر تشدید بحران بیش از توانایی سازگاری ما باشد ، هرج و مرج ایجاد می شود. این امر به یک فرآیند یادگیری پویا و کالیبراسیون مداوم هنگام وقوع نیاز دارد.

یادگیری راه خود را از طریق بحران

در اینجا ، بر اساس بهترین شواهد ، روشهای اصلی آموزش وجود دارد که باید در صورت بحران در سطح دولتی و سازمانی اعمال شود:

چالش را شکل دهید

سکوی پرشی برای یادگیری مشترک این است که چالش را به روشی روشن و صادقانه تنظیم کنید تا همه بتوانند ماهیت مسئله و “دلیل اینکه” برای انتخاب های دشوار بعدی را درک کنند. استعاره ها و مثال های روشن به ساده سازی مشکلات کمک می کنند. جملاتی مانند “ویروس به مرزها احترام نمی گذارد” و “وقتی خود را ایمن نگه می دارید ، من را ایمن نگه می دارید” به شکل گیری رفتار صحیح کمک می کند.

یک سیستم اندازه گیری پویا ایجاد کنید

برای پیمایش موفقیت آمیز در بحرانی که به سرعت در حال تحول است ، روشهای تدریس ما باید شامل یک فرآیند ارزیابی و ارزیابی مجدد باشد. چنین چرخه های یادگیری تکراری به ما کمک می کند تغییرات فعلی را تفسیر کرده و تصمیمات خود را در زمان واقعی تنظیم کنیم. هدف سازگاری با شرایط جدید در هنگام بوجود آمدن است. این نوع یادگیری سریع توسط یک سیستم اندازه گیری با ویژگی های زیر تقویت می شود:

او انتخابی است

اندازه گیری دو عملکرد اصلی را انجام می دهد: آنچه را که مهم است به همه اطلاع می دهد. و پیشرفت را پیگیری می کند. سیستم های اندازه گیری خوب بسیار انتخابی هستند. آنها روی چهار تا پنج موتور عملکرد مهم تمرکز دارند. اندازه گیری همه چیز اعلان سردرگمی است – تصدیقی که نمی دانیم چه چیزی مهم است. ابعاد کابین خلبان هواپیما را در نظر بگیرید. فضای محدودی وجود دارد. نکته اصلی این است که معیارهای عملکرد حیاتی را که خلبان می تواند با یک نگاه تسلط داشته باشد ، انتخاب کنید. حسگرهای زیادی را در کابین خلبان جمع کنید و خلبان را اشتباه گرفته و مسافران را به خطر می اندازید.

ساده و سازگار است

اقدامات خوب برای مردم عادی منطقی است و منبع آموزش آنها می شود. سازگاری تضمین می کند که ما همیشه مانند مانند را با هم مقایسه کنیم. تغییر مداوم اندازه گیری شده نه تنها باعث ازهم زدگی می شود ، بلکه این سو the ظن را ایجاد می کند که می توانیم کلاهبرداری کنیم.

این هر دو شاخص شاخص و پیشرو را ردیابی می کند

شاخص های برجسته سیستم هشدار سریع ما هستند. شاخص های عقب مانده به گذشته نگاه می کنند و عملکرد ما را به ما می گویند. یکی از شاخص های اصلی در همه گیری ، درجه عفونت است – فاکتور اصطلاحاً R. عامل زیر 1 به این معنی است که عفونت ها در حال کاهش هستند و می توانیم به باز شدن ادامه دهیم. اگر سرعت از 1 بیشتر شود ، به ما می گوید که شیوع دارد و باید ترمز بکشیم و سرکوب را افزایش دهیم. پایش فاکتور R به ما کمک می کند تا سریعاً قبل از اینکه دچار فشار شویم ، اقدامات اصلاحی را انجام دهیم. از طرف دیگر ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر عقب مانده است. آنها نتایج داده های ما را منعکس می کنند.

منروندها را اندازه گیری می کند ، نه عکسهای فوری

عکس ها چیزی به ما نمی گویند. مقایسه ای ندارند. نمایش گرافیکی یک روند می تواند با یک نگاه به ما نشان دهد که آیا من در جهت درست حرکت می کنم یا اشتباه. این روندها داستانی را بیان می کنند ، نیاز به اقدام را آشکار می کنند و بر ضرورت اقدامات پیشنهادی تأکید می کنند. آنها به همه کمک می کنند تا بخشی از سفر را احساس کنند.

داده ها را تفکیک می کند

داده های خلاصه چیزی بیش از متوسط ​​ندارند و میانگین ها فقط یک نقش در زندگی دارند – برای پوشاندن حقیقت. علاوه بر این ، مدیریت یک میانگین غیرممکن است. ما فقط می توانیم اجزای آن را کنترل کنیم و سپس مقدار متوسط ​​حرکت می کند. برای مقابله موثر با همه گیری ، تفکیک اساسی ضروری است. داده ها باید براساس عواملی مانند جمعیتی ، موقعیت مکانی ، بیماریهای مختلف ، الگوهای رفتاری و غیره طبقه بندی شوند. این تجزیه به ما امکان می دهد رابطه علیت را ایجاد کنیم ، مشکلات را جدا کنیم و آنها را در منبع خود حل کنیم.

ما تمایل داریم که از رهبری تجلیل کرده و مدیریت را در درجه دوم قرار دهیم. البته همیشه به رهبری خوب نیاز است. ما به جهت ، اولویت های مشخص و یک پیام الهام بخش نیاز داریم. اما در یک بحران فزاینده ، این کافی نیست. با توجه به چالش های پیچیده تحلیلی و لجستیکی ناشی از بحران ، یک واقعیت روشن است – نیاز به صلاحیت مدیریتی خالص. این نه تنها شامل دقت تحلیلی ، توانایی مقابله با ابهامات ، سازش و تصمیم گیری دشوار است. به هماهنگی م effectiveثر پروژه ، ردیابی بی وقفه و توانایی مدیریت عملیات پراکنده زمینی نیاز دارد.

این بیماری همه گیر به طور حتم صدمات زیادی به سلامتی و اقتصادی وارد خواهد کرد. با این حال ، ما مجبور شدیم برای انجام کارها ، به ویژه کار با کارآیی بیشتر از راه دور ، روش های جدید و هوشمندانه ای را ارائه دهیم. بسیاری از این مزایا ماندگار بوده و در آینده نیز به خوبی به ما کمک خواهد کرد.

توییتر قبلاً به کارمندان خود توصیه کرده است که بیشتر آنها می توانند به طور نامحدود به کار در خانه ادامه دهند. این باعث صرفه جویی در وقت سفر برای کار و هزینه های دفتر ، کاهش آلودگی و بر اساس تجربه آنها ، کارایی را حفظ می کند.

ما روش های م moreثرتری برای ارائه خدمات بهداشتی از طریق پزشکی از راه دور پیدا کرده ایم. اکنون دیدیم که ارزیابی های معمول پزشکی می توانند به طور م effectivelyثر از طریق Facetime و موارد مشابه انجام شوند. برای خودم صحبت کردن ، لطف بود. برای انجام این کار ، من فقط مجبور شدم یک مانیتور فشار خون ، یک پالس اکسی متر و یک دستگاه خریداری کنم که می تواند ضربان قلب من را از طریق تلفن هوشمند اندازه گیری کند. با استفاده از این ابزارهای ارزان قیمت ، پزشک من می تواند علائم حیاتی مرا بدون نیاز به مراجعه به مطب پزشک و نشستن در یک اتاق شلوغ منتظر دیده شدن کنترل کند. حدس می زنم با انجام این بررسی های آنلاین ، تقریباً نیمی از روز صرفه جویی کنم. روش های پزشکی از راه دور بدون شک با گذشت زمان پیشرفت بیشتری می کنند و وعده تحول در ارائه خدمات پزشکی را تحقق می بخشند.

آن دسته از ما که تدریس می کنیم باید در این مدت طولانی “در خانه بمانیم” با روش مجازی سازگار شویم. این ما را مجبور کرد که در مورد فرضهای ثابت شده خود در مورد چگونگی یادگیری دانش آموزان تجدیدنظر کنیم. ما روش های جدیدی برای بهبود ارتباطات اجتماعی و تعاملی پیدا کرده ایم که یادگیری آنلاین را غنی می کند. البته روش های آنلاین همان آموزش شخصی نیست. اما ما یاد گرفته ایم که مزایایی مانند انعطاف پذیری ، تنوع و دامنه را ارائه می دهند. انتخاب بین این دو مدل باینری نیست. من معتقدم که این روش ها از نظر دو طرف سودمند خواهند بود. آموزش با آینده ای هیجان انگیز روبرو می شود که در آن می فهمیم چگونه می توان از یک رویکرد دو کاناله برای ایجاد یک تجربه آموزشی خلاقانه و تحریک پذیرتر از آنچه که روش های سنتی ارائه کرده است ، استفاده کرد.

* عناوین بخشها مهربان است یک ذهن کاملاً جدید توسط دانیل پینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *